Praktiske oplysninger

INFORMATIONER

Hvis der er oplysninger hjemmefra, der kan have betydning for barnet, vil vi gerne vide det. Praktiske oplysninger som f.eks. en anden end forældrene, der henter barnet, skal meddeles på grupperne eller på Aula. Vi forsøger at holde forældrene godt orienteret via daglig kontakt og ved opslag på Aula. Derudover laver vi ”Månedsnyt”, som er et opslag på Aula, der indeholder relevante og aktuelle informationer. Vi tager digitale fotos. En del af disse bliver lagt på Aula. Derved har man mulighed for at se, og få fremkaldt de billeder man ønsker. Det sker dog kun med tilladelse fra det enkelte barns forældre. Tilladelsen gives via samtykker på Aula

MAD OG FRUGT

I vuggestuen er der madordning, dvs. de får serveret frokost fra "Fru Hansens Kælder" kl 10.45. De skal selv medbringe frugt, som spises når de er stået op og formiddagsmad, som spises kl. 8.00.

Børnehave børnene skal selv medbringe mad og frugt. Mælk og vand sørger Børnehuset for. Vi spiser sammen i basisgrupperne kl. 11.30, og bestræber os på at gøre måltiderne hyggelige. Dog kan børnene efter lyst og behov spise af deres madpakke frem til kl. 10 og efter kl. 14. Børn der møder før kl. 7.30, kan spise medbragt morgenmad i børnehuset.

TØJ

Børnene skal have passende ude- og inde tøj med/på. Vi er ude i al slags vejr, så derfor skal gummistøvler og regntøj medbringes. Udover en garderobeplads, har hvert barn en kasse/skab, hvor der skal ligge et sæt skiftetøj.

Det er en STOR fordel med navn i alt!

Pga. tragiske ulykker i nogle børnehaver, vil vi gerne opfordre til at alle snore i børnenes overtøj fjernes.

SYGDOM OG FRAVÆR

Børn med feber og smitsomme sygdomme eller hvis almene tilstand er påvirket, kan ikke modtages i børnehuset. Hvis barnet er syg eller holder en fridag, vil vi gerne informeres, brug gerne Aulas komme/gå funktion. Hvis barnet bliver syg, mens det er i børnehuset, vil vi kontakte forældrene og bede Jer hente barnet.

FERIE

Af hensyn til tilrettelæggelse af personalets ferie og fridage, vil forældrene via opslag blive bedt om at meddele, hvornår barnet holder ferie. Vi er klar over at det kan være vanskeligt, men opfordre til at oplysningerne er så præcise som muligt, da vi gerne vil udnytte personale ressourcerne bedst muligt.

FØDSELSDAGE

Børnehuset vil gerne være med til at fejre børnenes fødselsdage. Dette kan ske på forskellige måder og skal aftales med personalet på stuen. Uanset om fødselsdagen fejres i Børnehuset, eller gruppen inviteres hjem (kun børnehaven), sørger Børnehuset for en lille fælles gave fra gruppen. Fødselsdagen fejres med de børn og det personale, der er på gruppen den pågældende dag. Da slikposer ofte er årsag til konflikter og misundelse, vil vi gerne undgå disse. Vi ønsker kun fødselsdagskort hængt op i børnehuset, hvis der er invitationer til alle børn på gruppen. Derudover vil vi opfordre forældre, der vælger at holde børnefødselsdag privat (dvs. der hvor det ikke er hele gruppen og dertil hørende personale der deltager) at invitere f.eks.: alle drenge / piger fra en årgang eller gruppe. Tanken bag dette er, at der ikke står en enkelt eller to af en årgang /gruppe tilbage i børnehaven, som ikke skal med. Er der mulighed for at holde ”festen” i en weekend, kan den omtalte problematik også undgås.

LEGETØJ

Vi har valgt at børnene ikke må medbringe legetøj hver dag, da det gav anledning til alt for mange konflikter.

Dem der sover middagslur må gerne medbringe sovebamse.

AFHENTNING

Hvis forældrene er forhindret i at hente deres barn, skal vi vide, hvem der kommer i stedet for.

UDMELDELSE

Udmeldelse sker med én måneds varsel til d. 1. eller d. 15. i en måned. Dette meddeles børnehusets personale og foretages via ”Den digitale pladsanvisning”.
Udmelding sker via pladsanvisningen.

PLADSANVISNING – SFO

Tilmelding til SFO sker samtidig med indskrivning til skolen. Dette foregår via ”Den Digitale pladsanvisning” på nettet i januar måned.